Szybszy remont torów między Żychlinem i Barłogami

Konsorcjum firm ZUE – Budimex – Strabag zakończyło modernizację LCS Kutno (odcinek Żychlin – Barłogi) na trasie kolejowe E-20 na 8 dni przed wyznaczonym terminem. Zakres działań firmy Budimex SA obejmował prace na posterunku odgałęźnym Zamków, stacji Barłogi oraz szlaku Barłogi – granica LCS Kutno.

Prace rozpoczęły się w kwietniu 2017 r. Realizacja wymagała wprowadzenia całkowitego zamknięcia linii, a ruch prowadzono poprzez trasę objazdową i autobusową komunikację zastępczą. Ze względu na potrzebę jak najszybszego skrócenia okresu tej zmiany prace prowadzone były przez całą dobę. W tym czasie wykonano demontaż toru, wzmocnienie gruntu i budowę nowej nawierzchni na długości 18 km. Przeprowadzono także demontaż i ponowny montaż rozjazdów. – Ponadto wywiesiliśmy 27 km nowej sieci trakcyjnej oraz zbudowaliśmy budynek nowej nastawni, w której uruchomiliśmy komputerowy system sterowania ruchem kolejowym wraz z powiązaniem z nową blokadą liniową – mówi Jakub Konkiewicz, kierownik kontraktu w Budimex SA.

– Współpraca między firmami z konsorcjum przebiegała bez zakłóceń. Wszystkim nam zależało, aby jak najszybciej zakończyć działania i oddać trasę. Dzięki odpowiedniej organizacji oraz pracy przez całą dobę tor oddaliśmy do eksploatacji 9 czerwca, czyli tydzień przed terminem kontraktowym – dodaje Grzegorz Krzystański, dyrektor kontaktu z ZUE S.A.

Trasa Warszawa – Poznań w nieco ponad 2 h

Po zakończeniu wszystkich prac na linii kolejowej nr 3 ruch będzie można prowadzić z prędkością 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Dzięki nowym peronom poprawie ulegnie obsługa podróżnych, a zarządzanie ruchem z Lokalnych Centrów Sterowania zwiększy przepustowości linii. Według prognoz PKP PLK w roku 2020 czas przejazdu pomiędzy Poznaniem a Warszawą wyniesie 2 godziny 20 minut.

Komentarze

komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *