Remont torów kolejowych w Kutnie trwa…

Na razie to przede wszystkim rozbiórki. Kto jednak przejeżdża koło kolejowych torów ten widzi, że praca wre. Co już zrobiono?

 – W Kutnie zdemontowano ponad 2 km torów, 18 km sieci trakcyjnej oraz urządzenia srk, część peronów i 4 rozjazdy. Między stacjami Krzewie i Kłodawa zdemontowano stare tory i słupy trakcyjne. Wbito prawie 300 nowych fundamentów pod sieć trakcyjną – informuje Arnold Bresch, członek zarządu, Dyrektor ds. Realizacji Inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. –  W Łowiczu przystąpiono do rozbiórki peronu i nastawni, która zostanie zastąpiona nowoczesnym Lokalnym Centrum Sterowania. Demontowane są stare urządzenia sterowania ruchem. Na szlaku między Żychlinem a Jackowicami zdemontowano 150 słupów trakcyjnych. Pracują m.in. 2 pociągi fundamentowe, 6 koparek, 2 palownice, a także pociąg sieciowy do demontażu istniejącej sieci trakcyjnej. Wykonawca zgromadził ponad 70 tysięcy podkładów i 520 ton szyn.

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, wszystkie prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Po zakończeniu prac pasażerowie zyskają oczekiwany komfort podróżowania. Przebudowane stacje i przystanki będą spełniały wysokie standardy obsługi oraz będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja linii jest również niezwykle ważna dla przewozów towarowych. Trasa zostanie dostosowana do obsługi pociągów o długości 750 m, będą sprawnie przejeżdżały cięższe ładunki.

Komentarze

komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *