Debata Oksfordzka: dwie wizje walki o niepodległość

Uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 im. dr Antoniego Troczewskiego i uczniowie Zespołu Szkół nr 3 im Władysława Grabskiego siedli dziś naprzeciw siebie, by podyskutować o polskiej walce o niepodległość.

Przedstawiono dwie wizje drogi do niepodległości – jedną Józefa Piłsudskiego, drugą Romana Dmowskiego. Na widowni Centrum Teatru Muzyki i Tańca, gdzie odbywała się debata, także zasiedli uczniowie, by wysłuchać argumentacji swoich kolegów.

Debata oksfordzka nie pozwala na tak powszechne w dzisiejszej rzeczywistości obrażanie przeciwnika i wyśmiewanie się z niego, a jej reguły nakazują posługiwanie się argumentami. To znacznie trudniejsze niż dzisiejsze dyskusje w studiach telewizyjnych. Stąd też obydwu drużynom należą się brawa za to, że przystąpiły do tej niełatwej rozmowy na argumenty merytoryczne.

Debata odbyła się w ramach Spotkań z Historią przygotowanych przez Muzeum Regionalne w Kutnie.

Dwie wizje walki o niepodległość – debata oksfordzka

Komentarze

komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *